06 Aralık, 2011

Kolaj çalışmaları.

Yanlış hatırlamıyorsam ilk kolaj çalışmamızı bundan 1 yıl önce yapmıştık. Mevsimler ve özellikleri temasını işlemiştik. Dergilerden ve diğer  malzemelerden yararlanarak oldukça uzun süren güzel bir çalışma olmuştu. Baştaki resim beraber yaptığımız en kapsamlı kolaj çalışması, daha sonraki çalışma da baştan sona Armina’nın bizzat yapmış olduğu çalışmadır. Buradaki tema geometrik şekiller oldu. Bu kolaj çalışmasında çeşitlilik oluştu. Makası uzun süre kullanması, şablon çalışması ve o şekillerin fazlalıklarını alması bu çalışmanın uzun sürmesini sağladı dolayısıyla bir noktadan sonra ara vermek zorunda kaldı ama ertesi gün yarım kalan işini tamamladı.
                                                                               
                                                                  

                                                                   
                                                                   










 Buraya kadar geldikten sonra  ara vermek istedi ertesi gün kaldığı yerden devam etti.


II.gün



25 Kasım, 2011

Haberler...

Bu aralar Armina nın programında bazı değişiklikler yapıyorum.1 ay kadar devam ettiğimiz atölyemizi yol nedeniyle bırakmak zorunda kaldık ama sanat yolunda her daim yol almaya devam edeceğiz. Bu hafta ilk kez tiyatroya  gittik. Oyunun adı "Bir sepet çilek ve gözlüklü şirin" bol mesaj içeriyordu. Armina perde açılmadan önce biraz tedirgin oldu ama o sevimli oyuncu ablasını görünce pür dikkat kesildi. Bundan sonra mümkün oldukça tiyatro, müzeler ve sergiler programımızda daim olacak inşallah. Bunun yanında çok memnun olduğum bir şey daha var o da spor. Son zamanlarda Armina kinestetik hareketlere yoğunlaşmış durumda. Denge hareketleri, takla atmalar vb hareketleri sık sık yapmaya çalışıyor ve o anda düşündüm ki düzenli ve bilinçli hareketlerimiz çok kısıtlı çocuğun yeterli miktarda enerjisini boşaltamadığını anladım her ne kadar parka vb yerlere gitsek de  bu işin programlı ve anlamlı olabilmesi için aklımda olan  spor salonuyla görüşmek istedim. Deneme dersimiz çok eğlenceliydi çok güldüm! çünkü şartlar çetindi! Armina neye uğradığını şaşırdı diyebilirim ama tabii ki mantıklı şartlardı bunlar! yaşına uygun şeylerdi doğal olarak ama hiç evde yürümeye de benzemiyordu:). Armina o kadar mutlu oldu ki bunun tam isabetli bir karar olduğunu anladım. Önümüzdeki hafta grubumuz oluşmuş olacak düzenli ve bilinçli sporumuza başlayacağız inşallah..
                                                  
        Tiyatro öncesi arkadaş bulduk:) (satın aldık)Koton’dan.










11 Kasım, 2011

Bu bayram başka güzeldi.

Yıllardır böyle tadı damağımda kalacak bir bayram yaşamadım belki de hiç yaşamadım. Küslüklerin bittiği, manevi duyguların coştuğu, çocukların o neşeli sevgi dolu oyunları, bayram ziyaretleri ve telefonları kısacası bu bayramı gerçekten en huzurlu şekliyle yaşadım ve yaşadık. Dilerim bu tatta daha nice nice bayramlara. Bayramın III.günü  kısa da olsa sonbaharın güzelliğini evinde yani doğa da yaşamak istedik.
Arıları bizzat yuvalarında ; meşe palamutlarını, meyveleri dalında gözlemlemek Armina için çok anlamlıydı. Sonbaharın o güzel tonlarınına bakıp da derinleşmemek elde değil. Ne güzel yaratmış Yaradan...
                                                                                  
                                "Doğa özümüzdür"


Çalışkan Arılar




Sanki bize hoş geldiniz der gibiydiler
Armina: hemen “anne , baba, çocuk”  dedi ....





01 Kasım, 2011

Kısa bir süre önce "Matematik"..

Sayıları nicelik bakımından öğrenmek, rakamları somutlaştırmak artık anlaşıldı. Daha önce ezber mantığıyla sayıyorduk ama şimdi kendisi durmadan her fırsatta rakamlarla nesneleri eşleştiriyor.






Anne mutfakta yemekle uğraşırken  kızı da  çekmeceden aldığı lastiklerle kendine oyun kuruyor. 1,2,3 gibi..



       Yanlış hatırlamıyorsam bu şemayı çok sevdiğim http://www.inciminci.com/ adresinde görmüştüm çok hoşuma gitti hazırlaması pratik ve masrafsız. 






Birde bu gözle bakabilmek.

*Alıntı: Nesnelerin biçimlerini dokunarak algılamaya yönelik (stereognostik duyu) alıştırmalar

  Bir kaptaki nesneleri gruplandırma çalışmaları.

  Uygulanacak yaş.3 yaş

  Kullanım amacı.Stereognostik duyu kullanılarak nesneleri hayal etme becerisini destekleme.

 (Armina bu oyuna ayrı bir ilgi duyuyor çünkü sonunda o çok sevdiği kuruyemişlere sahip oluyor)..
Sonuç olarak nesneleri doğru şekilde adlandırdı ve gruplandırdı .







 Burada unu, şekeri ve tuzu yine dokunarak doğru şekilde adlandırdı.


  Kısa bir zaman önce bu çalışma konusuna uyacak bir çalışma daha yapmıştık.
Onu da yeri gelmişken paylaşmak istedim.
 Süpriz çanta


Neydi ..neydi? 


Nesneleri doğru şekilde adlandırmanın keyfi


Bu ve benzeri oyunları denk geldiğimiz ortamlarda çocuklarımızla o kadar çok oynadık ki:)


15 Ekim, 2011

Güzel saatler..Güzel Sanatlar..

Armina 3 yaşında ve bundan sonra biraz da etkinliklerine farklı ortamlarda devam etsin istedim. Bu anlamda kreş, oyun grupları tarzında bir yer olsun istemedim. Sanat etkinlikleri olsun istiyordum ancak aradığım yerler 4 yaş öncesi kabul etmiyordu. Daha sonra Art Vital Güzel Sanatlar Atölyesini buldum (Internetten) nihayet 3 yaşını kabul ediyorlarmış çok sevindim. Bornova da oturuyoruz , atölye ise Narlıdere’de! biraz uzak ama olsun bana da kızımı da iyi geliyor. Gidebildiğimiz yere kadar gitmek istiyorum. Sıcacık bir ortam. Önce 1 saat resim dersi sonra 45 dk  müzik dersi alıyorlar. Armina orada bulunmaktan son derece mutlu. Hem eğleniyor hem de "cidden" öğreniyor...
                                                                              
                                       Düş saati:)




Müzik dersi




Gecenin bir vakti.

Bu minik sevimli figürleri gecenin bir vaktinde yapmaya çalıştım. Tam istediğim gibi olmasada amacına ulaştı diye düşünüyorum. Bu etkinlikteki amacım dokunsal algıyı harekete geçirmek. Farklı kumaşlar dolayısıyla farklı algılar. Bu kumaş parçalarını Kemeraltı’ndan temin ettim. Keçe bezi, kaşe, keten, polar, pazen, kadife, saten ve peluş.










11 Ekim, 2011

Tat algısına yönelik alıştırmalar.

Temel : Tat duyusunu geliştirme ve hassaslaştırma. Bu güzel oyunda seçtiğim  yiyeceklerin hepsini doğru ve hızlı bir şekilde tanımladı. Bu tür gizemli oyunları çok seviyoruz devamı farklı şekillerde gelicek. Hatta giderek zorlaştırmayı düşünüyorum.














30 Eylül, 2011

Koku algısına yönelik alıştırmalar.

Montessori Eğitiminin her materyalini çok seviyorum. Eğitselliğinin yanında bir de eğlendirmesi o anları daha da kalıcı hale getiriyor. Armina’ nın çalışma anındaki mimikleri beni çok güldürdü :) mesela : karanfil kokusunu koklarken oldukça garip mimikleri vardı:) kolay değil tabii ki esansları katıksız koklamak oldukça etkili, keskin kokular.. Aşağıdaki bilgilerin bir kısmı Emel ÇAKIROĞLU WİLBRANDT ın kitabından alıntıdır.

Uygulanacak yaş : 3 - 3,5 yaş
Kullanım Amacı : Koku duyusunu hassaslaştırma.
Destekleyici : Muhtelif kokuları ayırt edebilmesini destekleme.

Materyalin özellikleri ve İşlevi
  • Aynı özelliklerde herhangi bir miktarda şişe,tuzluk vs.
  • Bunlar iki farklı renkte boyanmıştır.
  • Bunların içine belirgin kokusu olan  çeşitli meyve esansları damlatılmış pamuklar konulur.(portakal,elma,çilek,muz).
  • Kağıt mendil paketi.
  • Hazırlanan kutuların altına hata kontrolü için etiketler yapıştırılır.
Giriş olarak meyve kokularını tercih ettik. Daha sonra baharat kokularını hazırlamak istiyorum:) Bu kavonozları bulduğumda çok sevinmiştim küçücük aynı Armina nın elleri gibi:) Başlangıçta kokuları tek tek kokladı ve daha sonra eşleştirme kısmını tamamladı. Kullandığımız kokular : Muz, portakal, okaliptus, yasemin, karanfil, menekşe.



                       Pamukları kendi doldurmak istedi.