EGO’ su küçük, Kalbi büyük, Zihni berrak, Kanatları hızlı. 》〉》 https://www.yga.org.tr/tr
15 Temmuz, 2011
13 Temmuz, 2011
Renk Tabletleri.
Görsel algıya yönelik alıştırmalar.
Uygulanacak yaş : 2,5-3,5 yaş arası.
Kullanım Amacı :Ana renkleri,bunların karışımından olan ara renkleri ve güneş tayfındaki renkleri tanıma.
Çocuğun;
. Renk duyusunun hassaslaştırılmasını destekleme
. Renk bilgisinin gelişimini destekleme.
. Sanat ve estetiğe karşı duyarlılığının gelişmesini sağlama.
Önceden renkleri öğrenmiş olduğumuz için yavaş yavaş renklerin tonlarını sıralamaya başladık. Zaman geçtikçe renkler ve tonlar artacak ancak şu anda önemli olan sıkmadan ve yapabileceğini sunmak olduğu için şimdilik bu kadarını sundum. Basitten zora :)
Uygulanacak yaş : 2,5-3,5 yaş arası.
Kullanım Amacı :Ana renkleri,bunların karışımından olan ara renkleri ve güneş tayfındaki renkleri tanıma.
Çocuğun;
. Renk duyusunun hassaslaştırılmasını destekleme
. Renk bilgisinin gelişimini destekleme.
. Sanat ve estetiğe karşı duyarlılığının gelişmesini sağlama.
Önceden renkleri öğrenmiş olduğumuz için yavaş yavaş renklerin tonlarını sıralamaya başladık. Zaman geçtikçe renkler ve tonlar artacak ancak şu anda önemli olan sıkmadan ve yapabileceğini sunmak olduğu için şimdilik bu kadarını sundum. Basitten zora :)
11 Haziran, 2011
Etkinliklerimiz...
Blog oluşturmadan öncede kızımla nitelikli zaman geçiriyorduk fakat son zamanlarda bazen sıkılıyordum. Sanırım yenilik istiyordum zaman zaman düzenimi bozmaya başlamıştım. Tatlı bir heyecan ve motivasyon unsuru gerekli diyordum derken blog oluştursam nasıl olur acaba diye başladım iyiki de olmuş çünkü gerçekten sorumluluğu ve düzenli olma duygusunu arttıran birşey. Benim için blog oluşturmak itici bir güç ve motivasyon olarak bana geri döndü. Şimdi heyecanlı, istekli ve daha üretken olduğumu hissediyorum. Hem kızıma hem de diğer çocuklarımıza iyi geliyor. Özüme döndüm iyiki varsın Bloğum...
Bugün Armina'yla çeşitli etkinlikler yaptık. Öncelikle manyetik ve manyetik olmayan nesneleri ayırdık.
Bugün Armina'yla çeşitli etkinlikler yaptık. Öncelikle manyetik ve manyetik olmayan nesneleri ayırdık.
Bir diğer etkinliğimiz de Mevsimler
Bu yapbozu çok seviyorum çünkü bir tek şeyle bir çok kavramı öğretebiliyorsunuz.
Yapboz bu resimde doğru şekilde sıralanmış.
Daha sonra karışık şekilde sundum ve mevsimine göre giydiklerimizi sıralamasını istedim. Bu arada yazmadan geçemedim .Güneşlerden birini yanlış yerleştirmişim onu hemen fark etti ve düzelttirdi. İşte bu gibi durumlar beni müthiş motive ediyor...
Şimdi de karışık ikili grup halinde sundum ve yapbozu tamamlamasını istedim. İkili diyorum çünkü parçalar birbirine çok yakın dolayısıyla yapabileceğini sunmak gerekiyor...
Son olarakta Hava durumunu gösteren bir gösterge hazırladım. Sanırım mevsimleri iyice pekiştirdik...
09 Haziran, 2011
Pembe Kule Çalışması...
Temel Amaç : Üç farklı boyutu görsel olarak ayırt edebilme.
Çocuğun;
- Büyük -küçük kavramını kazanmasını sağlama.
- 10' luk seri yapabilmesini sağlama.
- Hareket koordinasyonunu ve konrolünü sağlamasını destekleme.
- El ve parmak kas becerilerinin gelişimini destekleme.
- Büyüklük ve denge arasındaki bağlantıyla ilgili deneyim kazanmasını sağlama.
- Kaba ve ince motor gelişimini destekleyici çalışmalar yapmasını sağlama.
- Yaptığı işe odaklanmasını sağlama.
- Özenli çalışma alışkanlığı kazanmasını destekleme.
- Matematikte değişen boyutlarla ilgili deneyim kazanmasını destekleme.
Kinestetik gelişim :)
08 Haziran, 2011
Kahverengi Basamaklar
Bu bilgiler Emel Çakıroğlu Wilbrandt 'ın "Çocuk Eğitimi Sanatı " adlı kitabından alıntıdır.
Uygulanacak yaş :2,5 yaşından itibaren.
Kullanım Amacı:İki farklı boyutu görsel olarak algılama.
Destekleyici /Çocuğun;
Uygulanacak yaş :2,5 yaşından itibaren.
Kullanım Amacı:İki farklı boyutu görsel olarak algılama.
Destekleyici /Çocuğun;
- Hareket koordinasyonunu ve konrolünü sağlamasını destekleme.
- Kas hafızasının gelişimini destekleme.
- Ağırlık ve büyüklük arasındaki bağlantıyı fark edebilmesini sağlama.
- Matematik kavramlarına yönelik gelişimini destekleme
- Çocuğa kalın-ince kavramı kazandırılır.
- Prizmaların farkı enlerinin değişmesindedir.
07 Haziran, 2011
Kulplu Silindir Bloklarla Çalışma
Aslında orjinalinde silindir bloklar 10'luk seri halinde. Başlangıç olarak mini şekildede yani 4'lük seri olarakta sunulabileceğimi öğrendim. Daha öncede belirttiğim gibi materyal yapımı Eşime ait olduğu için "şu anda iş yoğunluğu nedeniyle ancak minisini yapabilirim" deyince bende geç kalmamak adına tamam yapalım dedim ki bu 4'lük seriyle bile ara vermeden 5 saat çalışmış kendisine minnettarız...
Tutmalı Silindir Bloklar ile ilgili bilgileri Emel Çakıroğlu Wilbrandt'ın "Çocuk Eğitimi Sanatı" adlı kitabından yazıyorum.
Uygulanacak yaş: 2,5-3,5 yaşından itibaren
Kulanım Amacı: Görsel olarak farklı boyutların varlığını fark etme ve düzenleme
Blok B=Silindirlerin çapları eşit oranda azalır,yükseklikler aynı kalır.Kalın-ince kavramı verilir.
Blok C=Silindirlerin çapları ve yükseklikleri eşit oranda azalır.Büyük-küçük kavramı verilir
.
Blok D=Silindirlerin çapları eşit oranda azalırken yükseklikleri artar.Yassı-sığ-derin kavarmı verilir.
Tutmalı Silindir Bloklar ile ilgili bilgileri Emel Çakıroğlu Wilbrandt'ın "Çocuk Eğitimi Sanatı" adlı kitabından yazıyorum.
Uygulanacak yaş: 2,5-3,5 yaşından itibaren
Kulanım Amacı: Görsel olarak farklı boyutların varlığını fark etme ve düzenleme
- El-göz koordinasyonunun gelişimini destekleme
- Özenli çalışma alışkanlığı kazandırma
- Planlı çalışma alışkanlığı kazandırma
- Küçük kas becerilerinin gelişimini destekleme
- Matematikte 10'luk seri yapmaya hazırlama
- Yazma becerilerini destekleme
Blok B=Silindirlerin çapları eşit oranda azalır,yükseklikler aynı kalır.Kalın-ince kavramı verilir.
Blok C=Silindirlerin çapları ve yükseklikleri eşit oranda azalır.Büyük-küçük kavramı verilir
.
Blok D=Silindirlerin çapları eşit oranda azalırken yükseklikleri artar.Yassı-sığ-derin kavarmı verilir.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)