11 Haziran, 2011

Etkinliklerimiz...

Blog oluşturmadan öncede kızımla nitelikli zaman geçiriyorduk fakat son zamanlarda bazen  sıkılıyordum. Sanırım yenilik  istiyordum zaman zaman düzenimi bozmaya başlamıştım. Tatlı bir heyecan ve motivasyon unsuru gerekli diyordum derken blog oluştursam nasıl olur acaba diye başladım iyiki de  olmuş çünkü gerçekten sorumluluğu ve düzenli olma duygusunu arttıran birşey. Benim için blog oluşturmak itici bir güç ve motivasyon olarak bana geri döndü. Şimdi heyecanlı, istekli ve daha üretken olduğumu hissediyorum. Hem kızıma hem de diğer çocuklarımıza iyi geliyor.  Özüme döndüm iyiki varsın Bloğum...

Bugün Armina'yla çeşitli  etkinlikler yaptık. Öncelikle manyetik ve manyetik olmayan nesneleri ayırdık.












Bir diğer etkinliğimiz de Mevsimler 
Bu yapbozu çok seviyorum çünkü bir tek şeyle bir çok kavramı öğretebiliyorsunuz.

Yapboz bu resimde doğru şekilde sıralanmış.
Daha sonra karışık şekilde sundum ve mevsimine göre giydiklerimizi sıralamasını istedim. Bu arada yazmadan geçemedim .Güneşlerden birini yanlış yerleştirmişim  onu hemen fark etti ve düzelttirdi. İşte bu gibi durumlar beni müthiş motive ediyor...








Şimdi de karışık ikili grup halinde sundum ve yapbozu tamamlamasını istedim. İkili diyorum çünkü parçalar birbirine çok yakın dolayısıyla  yapabileceğini sunmak gerekiyor...








Son olarakta Hava durumunu gösteren bir  gösterge hazırladım. Sanırım mevsimleri iyice pekiştirdik...









09 Haziran, 2011

Pembe Kule Çalışması...


Aşağıdaki  bilgiler  Emel Çakıroğlu Wilbrandt 'ın  "Maria Montessori Yöntemiyle Çocuk Eğitimi Sanatı" adlı kitabından alıntıdır.

Temel Amaç : Üç farklı boyutu görsel olarak ayırt edebilme.

Çocuğun;
  1. Büyük -küçük kavramını kazanmasını sağlama.
  2. 10' luk seri yapabilmesini sağlama.
  3. Hareket koordinasyonunu ve konrolünü sağlamasını destekleme.
  4. El ve parmak kas becerilerinin gelişimini destekleme.
  5. Büyüklük ve denge arasındaki bağlantıyla ilgili deneyim kazanmasını sağlama.
  6. Kaba ve ince motor gelişimini destekleyici çalışmalar yapmasını sağlama.
  7. Yaptığı işe odaklanmasını sağlama.
  8. Özenli çalışma alışkanlığı kazanmasını destekleme.
  9. Matematikte değişen boyutlarla ilgili deneyim kazanmasını destekleme.
         Materyaller ağaç olduğu için kazanımlar da ağır :)

                                 Kinestetik gelişim :)



               
 








Kahverengi Basamaklar ve Pembe Kule  birlikte de çalışılabiliyor. Internette bununla ilgili çok güzel çalışma örnekleri var. Yaş itibariyle kolaydan zora  doğru gidiyoruz..Başlangıç olarak  bunları denedik. En yakın zamanda çalışma örnekleriyle ilgili kartları da edinmek istiyorum..
  



























08 Haziran, 2011

Kahverengi Basamaklar

Bu bilgiler Emel Çakıroğlu Wilbrandt 'ın "Çocuk Eğitimi Sanatı " adlı kitabından alıntıdır.
Uygulanacak yaş :2,5 yaşından itibaren.
Kullanım Amacı:İki farklı boyutu görsel olarak algılama.
Destekleyici /Çocuğun;
  1. Hareket koordinasyonunu ve konrolünü sağlamasını destekleme.
  2. Kas hafızasının gelişimini destekleme.
  3. Ağırlık ve büyüklük arasındaki bağlantıyı fark edebilmesini sağlama.
  4. Matematik kavramlarına yönelik gelişimini destekleme
  5. Çocuğa kalın-ince kavramı kazandırılır.
  6. Prizmaların farkı enlerinin değişmesindedir.













07 Haziran, 2011

Kulplu Silindir Bloklarla Çalışma

Aslında orjinalinde silindir bloklar 10'luk  seri halinde. Başlangıç olarak mini şekildede yani 4'lük  seri olarakta sunulabileceğimi öğrendim. Daha öncede belirttiğim gibi materyal yapımı Eşime ait olduğu için "şu anda iş yoğunluğu nedeniyle ancak minisini yapabilirim" deyince  bende geç kalmamak adına tamam yapalım dedim ki bu 4'lük seriyle bile ara vermeden 5 saat çalışmış kendisine minnettarız...

Tutmalı Silindir Bloklar ile ilgili bilgileri  Emel Çakıroğlu Wilbrandt'ın "Çocuk Eğitimi Sanatı" adlı kitabından yazıyorum.

     Uygulanacak yaş: 2,5-3,5 yaşından itibaren

     Kulanım Amacı: Görsel olarak farklı boyutların varlığını fark etme ve düzenleme
  1. El-göz koordinasyonunun gelişimini destekleme
  2. Özenli çalışma alışkanlığı kazandırma
  3. Planlı çalışma alışkanlığı kazandırma
  4. Küçük kas becerilerinin gelişimini destekleme
  5. Matematikte 10'luk seri yapmaya hazırlama
  6. Yazma becerilerini destekleme
Blok A=Silindirlerin çapları aynı fakat oyukların derinlikleri farklıdır.Uzun -kısa kavramı verilir.Yerleştirilen boşluklarda  derin-sığ olarak adlandırılır.

Blok B=Silindirlerin çapları eşit oranda azalır,yükseklikler aynı kalır.Kalın-ince kavramı verilir.

Blok C=Silindirlerin çapları ve yükseklikleri eşit oranda azalır.Büyük-küçük kavramı verilir
.
Blok D=Silindirlerin çapları eşit oranda azalırken yükseklikleri artar.Yassı-sığ-derin kavarmı verilir.
















04 Haziran, 2011

Anne eliyle hazırlanmış giydirme oyunu

Bu tür oyun malzemelerini ancak kızımı uyuttuktan sonra yapabiliyorum. Materyaller olsun oyun malzemeleri olsun önce kendimiz yapabilir miyiz diyoruz bu konuda eşimle güzel bir görev dağılımımız var. Basit gibi görünen şeyler uygulamaya gelince oldukça uzun zaman alıyor ama kızımın değer bilmesi ve keyifle oynaması beni çok mutlu ediyor...